Adobestock 153509466

Veelgestelde vragen

 

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen. Wij hebben de vragen die klanten het meest stellen op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op door te chatten, het contactformulier in te vullen of te bellen.

 

 

 

Energieprijzen

Waardoor stegen de energieprijzen?

De energietarieven zijn fors gestegen. Lees hier meer over de factoren die meespelen bij de oorzaak.
Lees verder
Onjuiste informatie

Vragen over TotalEnergies Power & Gas Nederland

Het laatste nieuws over TotalEnergies Power & Gas in Nederland.
Lees meer
Shutterstock 158522279 50%

Veelgestelde vragen over facturen

Bekijk hier de veelgestelde vragen over uw facturen
FAQ Facturen

Kan ik mijn contract verlengen?

U kunt helaas geen nieuw contract met een vaste prijs bij ons afsluiten. U kunt wel boetevrij overstappen naar een andere energieleverancier. 

Meer lezen over overstappen

Hoe kan ik mijn contract annuleren?

U kunt uw annulering hier aan ons doorgeven.

Contract annuleren

Hoe gaan jullie om met de BTW verlaging?

Per 1 juli 2022 wordt de BTW op energie verlaagd van 21% naar 9%. Bent u een kleinverbruiker? Dan blijft uw termijnbedrag gelijk en verrekenen wij het verschil met uw eerstvolgende jaarafrekening of uw eindafrekening.
Bij grootverbruikaansluitingen wordt per 1 juli maandelijks het nieuwe BTW percentage van 9% berekend. 

Hoe kan het dat mijn daltarief op de factuur hoger is dan mijn normale tarief?

Met het daltarief (offpeak) betaalt u minder tijdens daluren en meer tijdens normale uren (peak). Het tegenovergestelde kan voorkomen als er tijdens daluren meer wordt verbruikt dan tijdens normale uren. Voorbeelden hiervan zijn een hoge opbrengst van zonnepanelen overdag, veel feestdagen in de maand en een groter verbruik in de nacht dan overdag.  

Vragen over uw termijnbedrag

Bekijk hier de informatie over uw termijnbedrag
Vragen over uw termijnbedrag

Vragen over meterstanden

Wij leggen u graag uit waar, wanneer en op welke manier u uw meterstanden kunt doorgeven.
Meterstanden doorgeven
Martijn Baudoin C4rdhqqmu4w Unsplash

Vragen over gegevenstoegang

Bekijk hier alle vragen over gegevenstoegang
FAQ gegevenstoegang
Tyler Casey Ficbiwfopso Unsplash

Vragen over klantsleutel

Bekijk hier de veelgestelde vragen over de klantsleutel
FAQ klantsleutel
Depositphotos 7548278 Xl 2015

Vragen over verblijfsfunctie, complexbepaling en allocatiepunten

Bekijk hier de veel gestelde vragen over verblijfsfunctie, complexbepaling en allocatiepunten
FAQ Verblijfsfunctie, complexbepaling en allocatiepunten:
Rawfilm Ihmzqv3lleo Unsplash

Vragen over een nieuwe aansluiting

Bekijk hier de veel gestelde vragen over een nieuwe aansluiting
FAQ nieuwe aansluiting

Ik beschik over zonnepanelen. Hoe gaat de teruglevering in zijn werk?

Als u zonnepanelen gebruikt (teruglevering), dan ziet u dit terug als korting op uw jaarnota. Het tarief voor teruglevering is hetzelfde als voor uw verbruik. De uiteindelijke som op uw jaarnota is uw verbruik minus de teruglevering. De teruglevering komt niet terug in het voorschotbedrag. Wilt u de teruglevering maandelijks in uw voorschot terug laten komen? Stuur dan uw verwachte teruglevering in kWh per jaar naar klantenservice@totalenergies.com. Op basis daarvan zullen wij uw voorschot herberekenen.
Contact opnemen

Wanneer krijg ik mijn jaarnota/eindnota?

Uw jaarnota ontvangt u binnen 8 weken na een vol jaar van levering. Eerst ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven. Op basis van deze gegevens maken wij uw jaarnota op. Gaat u verhuizen of stopt de energielevering? U ontvangt uw eindafrekening binnen 6 weken na uw verhuisdatum of na de einddatum van levering. Heeft u uw jaarnota/eindnota niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Contact opnemen

Storing

Geef een storing door.
Storing

Klacht indienen

Heeft u een klacht? Vul dan ons klachtenformulier in.
Klachtenformulier