Een klantsleutel is geen fysieke sleutel, maar een unieke cijfercombinatie gebaseerd op de laatste drie cijfers van uw IBAN-nummer of op uw geboortedatum.
Een energieleverancier krijgt met uw klantsleutel en toestemming alleen toegang tot relevante gegevens ten behoeve van een aanbod op maat. Dit zijn bijvoorbeeld gegevens over: - uw aansluiting (adres en EAN-code) - uw verbruik - de status van uw meterkosten van de netbeheerder - contractgegevens (einde contract, opzegtermijn)
U kunt uw klantsleutel bij uw huidige energieleverancier opvragen.
Alleen uw huidige energieleverancier en uzelf weten uw klantsleutel. Als een derde partij, bijvoorbeeld een andere leverancier, u een aanbod op maat wilt doen kan u deze partij uw klantsleutel aanleveren om uw gegevens op te vragen.
Uw klantsleutel bestaat uit de laatste drie cijfers van uw IBAN-nummer of vier cijfers van de geboortedag en geboortemaand (DDMM) van uw geboortedatum. Als wij een nieuwe klantsleutel voor u aanmaken, hebben wij deze gegevens dus nodig.
Om u een aanbod op maat te kunnen doen, moet u uw verwachte jaarverbruik opgeven. Zo kunnen wij een schatting maken en komt u niet voor verrassingen te staan.