Adobestock 153509466

Veelgestelde vragen over de klantsleutel

 

Veelgestelde vragen over de klantsleutel

Klantsleutel:

  1. Wat is een klantsleutel?
    Een klantsleutel is geen fysieke sleutel, maar een unieke cijfercombinatie gebaseerd op de laatste drie cijfers van uw IBAN-nummer of op uw geboortedatum.

  2. Tot welke gegevens geeft mijn klantsleutel toegang?
    Een energieleverancier krijgt met uw klantsleutel en toestemming alleen toegang tot relevante gegevens ten behoeve van een aanbod op maat. Dit zijn bijvoorbeeld gegevens over:
    - uw aansluiting (adres en EAN-code)
    - uw verbruik
    - de status van uw meterkosten van de netbeheerder
    - contractgegevens (einde contract, opzegtermijn)

  3. Hoe kom ik aan mijn klantsleutel?
    U kunt uw klantsleutel bij uw huidige energieleverancier opvragen.

  4. Wie kan er bij mijn klantsleutel?
    Alleen uw huidige energieleverancier en uzelf weten uw klantsleutel. Als een derde partij, bijvoorbeeld een andere leverancier, u een aanbod op maat wilt doen kan u deze partij uw klantsleutel aanleveren om uw gegevens op te vragen.

  5. Waarom vragen jullie naar mijn geboortedatum en/of IBAN-nummer?
    Uw klantsleutel bestaat uit de laatste drie cijfers van uw IBAN-nummer of vier cijfers van de geboortedag en geboortemaand (DDMM) van uw geboortedatum. Als wij een nieuwe klantsleutel voor u aanmaken, hebben wij deze gegevens dus nodig.

  6. Waarom moet ik bij een nieuw contract mijn verwachte jaarverbruik opgeven?

    Om u een aanbod op maat te kunnen doen, moet u uw verwachte jaarverbruik opgeven. Zo kunnen wij een schatting maken en komt u niet voor verrassingen te staan.