Adobestock 153509466

Veelgestelde vragen

 

Heeft u een vraag? Wellicht vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen. Wij hebben de vragen die klanten het meest stellen op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op door te chatten, het contactformulier in te vullen of te bellen.

 

 

 

Hoe kan ik mijn contract annuleren?

Wij vinden het jammer dat u uw contract wilt annuleren. U kunt uw annulering hier aan ons doorgeven.

Contract annuleren

Ik heb een bevestigingsbrief ontvangen, maar ben mij niet bewust van een contract. Hoe kan dit?

TotalEnergies Power & Gas Nederland B.V. werkt met een aantal partners die contracten voor ons verkopen. Zij doen dit uit hun eigen naam en daardoor kan het voorkomen dat u niet weet dat u een contract met ons heeft afgesloten. Weet u niet met welke partner u een contract heeft afgesloten? Vul dan het contactformulier in. Wij helpen u graag verder.
Naar het contactformulier

Moet ik een boete betalen als ik overstap?

Als u vóór het einde van uw contract overstapt, ontvangt u mogelijk een boete. De hoogte van de eventuele boete vindt u onder Productvoorwaarden in uw energiecontract.
Meer lezen over overstappen

Kan ik mijn overstap naar een andere leverancier annuleren?

U kunt uiteraard klant bij ons blijven. Dit doet u door tijdens de bedenktermijn uw annulering door te geven bij uw nieuwe leverancier. Na de bedenktermijn betaalt u mogelijk een boete.
Neem contact met ons op

Vragen over uw termijnbedrag

Bekijk hier de informatie over uw termijnbedrag
Vragen over uw termijnbedrag

Vragen over meterstanden

Wij leggen u graag uit waar, wanneer en op welke manier u uw meterstanden kunt doorgeven.
Meterstanden doorgeven
Martijn Baudoin C4rdhqqmu4w Unsplash

Vragen over gegevenstoegang

Bekijk hier alle vragen over gegevenstoegang
FAQ gegevenstoegang
Tyler Casey Ficbiwfopso Unsplash

Vragen over klantsleutel

Bekijk hier de veelgestelde vragen over de klantsleutel
FAQ klantsleutel
Depositphotos 7548278 Xl 2015

Vragen over verblijfsfunctie, complexbepaling en allocatiepunten

Bekijk hier de veel gestelde vragen over verblijfsfunctie, complexbepaling en allocatiepunten
FAQ Verblijfsfunctie, complexbepaling en allocatiepunten:
Rawfilm Ihmzqv3lleo Unsplash

Vragen over een nieuwe aansluiting

Bekijk hier de veel gestelde vragen over een nieuwe aansluiting
FAQ nieuwe aansluiting

Ik beschik over zonnepanelen. Hoe gaat de teruglevering in zijn werk?

Als u zonnepanelen gebruikt (teruglevering), dan ziet u dit terug als korting op uw jaarnota. Het tarief voor teruglevering is hetzelfde als voor uw verbruik. De uiteindelijke som op uw jaarnota is uw verbruik minus de teruglevering. De teruglevering komt niet terug in het voorschotbedrag. Wilt u de teruglevering maandelijks in uw voorschot terug laten komen? Stuur dan uw verwachte teruglevering in kWh per jaar naar klantenservice@totalenergies.com. Op basis daarvan zullen wij uw voorschot herberekenen.
Contact opnemen

Wanneer krijg ik mijn jaarnota/eindnota?

Uw jaarnota ontvangt u binnen 8 weken na een vol jaar van levering. Eerst ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven. Op basis van deze gegevens maken wij uw jaarnota op. Gaat u verhuizen of stopt de energielevering? U ontvangt uw eindafrekening binnen 6 weken na uw verhuisdatum of na de einddatum van levering. Heeft u uw jaarnota/eindnota niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Contact opnemen

Storing

Geef een storing door.
Storing

Klacht indienen

Heeft u een klacht? Vul dan ons klachtenformulier in.
Klachtenformulier