Adobestock 153509466

Veelgestelde vragen over de toegang tot mijn gegevens

 

Veelgestelde vragen over de toegang tot mijn gegevens

Toegang tot mijn gegevens:

  1. Wie kan mijn (energie)gegevens inzien?
    Uw energiegegevens worden bewaard in een centraal register. Om toegang te krijgen tot deze gegevens, is uw toestemming en klantsleutel nodig. Niemand kan dus zonder uw toestemming bij uw gegevens, behalve uw huidige energieleverancier.

  2. Waar worden mijn gegevens bewaard?
    In het centrale register van Energie Data Services Nederland (EDSN).

  3. Moet ik toestemming geven aan mijn huidige leverancier om gegevens op te vragen?
    Nee, uw huidige leverancier heeft toegang tot uw energiegegevens.

  4. Kan ik aan een andere leverancier dan mijn huidige energieleverancier toestemming geven om mijn gegevens op te vragen?
    Ja, u kunt een andere leverancier toestemming en uw klantsleutel geven om uw gegevens op te vragen voor een aanbod op maat.

  5. Waarom heeft TotalEnergies Power & Gas Nederland B.V. mijn (energie)gegevens nodig?
    Als u een energiecontract bij TotalEnergies Power & Gas Nederland B.V. wilt afsluiten, hebben wij uw energiegegevens nodig. Wij moeten uw verbruik inzien om een aanbod op maat te kunnen doen. Wij krijgen alleen toegang tot relevante gegevens. 

  6. Als ik van energieleverancier verander, kan mijn oude leverancier dan nog steeds bij mijn gegevens?
    Als u van energieleverancier verandert, moet uw oude leverancier uw klantsleutel verwijderen. Uw nieuwe leverancier maakt een nieuwe klantsleutel aan. Daarna kan uw oude leverancier niet meer bij uw gegevens.